
„DISCOVER”: Nowy kierunek marki Lexus
Na wystawie Japan Mobility Show Lexus zaprezentował nowy kierunek rozwoju marki pod hasłem „Discover”.
Zobacz więcej
W pierwszym półroczu w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech sprzedano 9139 Lexusów. Wiodąca rola Polski ze sprzedażą na poziomie 6990 Lexusów

Od 2015 roku w Europie Środkowej zarządzany w Warszawie klaster TCE (Toyota Central Europe) integruje działalność koncernu w czterech krajach – Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech – oraz odpowiada za sprzedaż marek Toyota i Lexus. 10 lat istnienia klastra potwierdziło wielki potencjał organizacyjny i dystrybucyjny, w tym również na dynamicznie rozwijającym się rynku premium. Wyniki sprzedaży Lexusa w pierwszym półroczu 2025 roku pokazują silną pozycję TCE w europejskiej strukturze marki. W okresie od stycznia do czerwca klienci w tym regionie kupili 9139 samochodów, co stanowi aż 21% całkowitej sprzedaży marki na Starym Kontynencie. To zdecydowanie najlepszy wynik spośród wszystkich europejskich rynków Lexusa.
Klienci w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech najczęściej wybierali Lexusa NX. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedano 3695 egzemplarzy tego SUV-a. Drugim najchętniej kupowanym Lexusem w tych czterech krajach był LBX (2049 egz.). Dużą popularnością cieszył się także największy w ofercie SUV RX (1149 egz.), crossover UX (1036 egz.) oraz limuzyna ES (1002 egz.).
TCE to aż 39 salonów sprzedaży oraz 42 autoryzowane serwisy w czterech krajach, a zdecydowanie najmocniejszą pozycję w tej grupie ma Polska. Sprzedaż Lexusów w naszym kraju napędza wynik organizacji, a polska sieć licząca 24 stacje dilerskie jest największa w grupie. W pierwszym półroczu polskie salony odpowiadały za aż 76% sprzedanych Lexusów w tych krajach (6990 samochodów). W Czechach sprzedano 1030 Lexusów, na Węgrzech 694, a klienci w Słowacji kupili 425 aut.
Doskonałe wyniki sprzedaży Lexusa w zarządzanym w Warszawie klastrze TCE przyczyniają się do rekordowych wyników marki w Europie. Od stycznia do czerwca klienci kupili 44 213 samochodów, co jest wynikiem o 7% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Europejscy klienci marki najczęściej decydują się na crossovery i SUV-y, a najpopularniejszym modelem w pierwszym półroczu był LBX (14 757 egz.). Numerem dwa marki jest NX z wynikiem 13 607 sprzedanych egzemplarzy, a na trzeciej pozycji uplasował się reprezentujący segment C-SUV Premium Lexus UX z wynikiem 4703 sprzedanych aut.

Na wystawie Japan Mobility Show Lexus zaprezentował nowy kierunek rozwoju marki pod hasłem „Discover”.

Zakup używanego Lexusa z autoryzowanego salonu we Wrocławiu to decyzja, która łączy prestiż, pewność i realne korzyści. Wybierając auto z oficjalnego źródła, otrzymujesz gwarancję jakości oraz potwierdzone pochodzenie pojazdu. Każdy egzemplarz przechodzi rygorystyczne testy techniczne i posiada pełną, udokumentowaną historię serwisową. To nie tylko zakup samochodu – to inwestycja w spokój, komfort i niezawodność na lata.

Rozpoczęła się Wyprzedaż rocznika 2025 w Lexus Wrocław.
To idealny moment, by wybrać swojego Lexusa w wyjątkowej ofercie.